To darmowa wizytówka Twojej firmy oferowana w ramach usług Google. Służy do zarządzania wizerunkiem firmy w Internecie. Wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania oraz mapach Google. Jej obsługa jest intuicyjna i przejrzysta.
Dzięki temu Twoja firma ma możliwość zarządzania informacjami udostępnionymi na stronach Google. Przedstawia ona informacje Twoim potencjalnym klientom, pozwala na pozyskiwanie ich opinii, a także analizę wizerunku poprzez analizę statystyk prezentowanych przez Google.
Czy to jest darmowe?
Założenie wizytówki jest darmowe. Może założyć ją każda firma.
Założenie, uzupełnienie danymi oraz dalsze prowadzenie nie wymaga uiszczenia żadnych opłat.
Musisz poświęcić czas na jej przygotowanie oraz bieżącą aktualizację informacji, publikację wpisów, zdjęć czy odpowiedzi na otrzymane opinie i pytania.
Twoja wizytówka będzie bezterminowo wyświetlana w wyszukiwarce Google.
Dlaczego jej potrzebujesz?
Wizytówka jest niezbędnym elementem prowadzenia pozycjonowania lokalnego.
Daje Ci możliwość pozycjonowania firmy w mapach Google. Dzięki wyświetlaniu wizytówki bezpośrednio w wynikach wyszukiwania otrzymujesz możliwość szerokiej prezentacji firmy wraz z danymi kontaktowymi, a także prezentacją produktów czy usług.
Otrzymujesz także dostęp do statystyk, które pokazują liczbę wyświetleń wizytówki, ilość kliknięć w telefon lub przejść na stronę internetową.
Gdzie pokazuje się Twoja wizytówka?
Wizytówka Twojej firmy wyświetli się w czterech miejscach, podczas wyszukiwania:
w wyszukiwarce ponazwie firmy – wyświetla się w Google Knowledge Graph, czyli po prawej stronie wyników wyszukiwania na komputerach oraz nad wynikami wyszukiwania w urządzeniach mobilnych
wmapach Google, kiedy ktoś szuka Twojej firmy
po słowie lokalnym – prezentowana jest w Google Local Pack – odnośnikach do trzech wizytówek umieszczonych pomiędzy płatnymi a organicznymi wynikami wyszukiwania
w Google Maps – wizytówki prezentowane są w lewym panelu obok mapy Google
Przykłady wykorzystania
Wyszukiwanie po nazwie firmy
Wyszukiwanie w mapach Google
Wyszukiwanie po słowie lokalnym
Wyszukiwanie w Google Maps
Jakie nazwy są stosowane?
Oryginalna nazwa tej usługi to Google My Business (GMB), w języku polskim Google Moja Firma (GMF).
Czy kwalifikuje się do GMF?
Wizytówkę możesz założyć, jeśli posiadasz fizyczną lokalizację, w której w godzinach otwarcia obecni są Twoi pracownicy.
Fizyczna lokalizacja umożliwia także weryfikację danej wizytówki. Google na adres Twojej firmy wyśle drogą pocztową kartkę z kodem weryfikacyjnym, który po otrzymaniu musisz wprowadzić do panelu wizytówki Google.
SEO Pozycjonowanie Lokalne Google Moja Firma
Jest integralną częścią pozycjonowania lokalnego Twojej firmy, którego zadaniem jest zdobycie pozycji w wynikach lokalnych w Mapach Google oraz organicznych wynikach lokalnych.
Jest jednym ze sposobów zaistnienia w sieci i dotarcia do potencjalnej grupy Twoich nowych klientów poprzez prezentację postów, zdjęć, opinii, kontaktu.
Google Knowledge Graph
Pole zawierające informacje o Twojej firmie, które pojawia się w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania Google na komputerze i w górnej części ekranu urządzenia mobilnego, gdy ktoś szuka Twojej firmy (tj. gdy wyszukuje nazwę Twojej firmy).
Google Local Pack
Google Local Pack są to odnośniki do trzech wizytówek z najwyższą pozycją pod daną frazą kluczową prezentowane po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Google.
Wyświetlane są tuż pod mapą prezentującą daną lokalizację (np. miasto, dzielnice, osiedle). Pokazują wyniki składające się z:
nazwy firmy,
kategorii firmy,
aktualnej oceny wizytówki,
liczby opublikowanych opinii,
adresu firmy,
numeru kontaktowego,
informacji o godzinach otwarcia,
ikon umożliwiające przejście bezpośrednio na stronę internetową oraz wyznaczenie trasy z bieżącego lokalizacji w mapach Google.
Google Local Pack
Aplikacja Google Maps
Dostępna jest na urządzeniach mobilnych i komputerach.
Służy do uzyskiwania wskazówek oraz odkrywania firm i lokalizacji. Obok wyświetlanej mapy prezentowana jest lista wizytówek powiązana z wyszukiwanym słowem kluczowym. Wizytówki są wyświetlane według pozycji dla danego słowa kluczowego.
Jak wygląda finalna wizytówka?
Wizytówka Google Moja Firma prezentuje informacje o Twojej firmie podane w panelu zarządzania.
Wyświetlane są:
nazwa firmy,
kategoria,
adres siedziby,
godziny otwarcia,
kontaktowy numer telefonu,
adres strony internetowej,
liczba opinii,
opis firmy.
fotogaleria zdjęć.
mapa z dojazdem do firmy.
Wizytówka Setia.pl w wyszukiwarce Google
Jak stworzyć prawidłową wizytówkę?
Poprawnie założona wizytówka Google musi spełniać kilka warunków. Podczas zakładania wizytówki Google musisz uzupełnić ją możliwie największą liczbą informacji na temat Twojej firmy, zgodnych ze stanem faktycznym.
Rekomendowane jest podanie następujących danych:
nazwy firmy,
kategorii działalności,
adresu fizycznego firmy,
kontaktowego numeru telefonu,
adresu strony internetowej,
loga firmy,
opisu firmy.
Dodatkowo wizytówkę możesz uzupełnić poprzez umieszczenie zdjęć, oferty produktowej, usług czy wpisów w aktualnościach.
Ważne, żebyś opiekował się swoją wizytówką i dokonywał w niej regularnych, comiesięcznych aktualizacji.
Jakiego konta użyć do założenia wizytówki?
Rekomendujemy żebyś założył wizytówkę na oddzielnym, firmowym koncie przeznaczonym tylko na działania firmowe.
Google umożliwia utworzenie konta do zarządzania firmą.
Niewskazane jest administrowanie wizytówką z Twojego prywatnego konta Google.
[02] Jeśli na liście znajduje się już Twoja firma – wybierz ją, jeśli nie – to utwórz nową wizytówkę
[03] Raz jeszcze sprawdź nazwę firmy
[04] Wybierz kategorie najlepiej opisującą działalność Twojej firmy
[05] Wybierz, czy adres firmy na być wyświetlany w wyszukiwarce
[06] Wpisz aktualny adres firmy
[07] Jeżeli Google wykryje w podanej lokalizacji firmę o podobnej nazwie wyświetli komunikat – nie twórz duplikatów wizytówek, przeszkadza to w uzyskiwaniu pozycji
[08] Określ, czy obsługujesz klientów również poza tą lokalizacją?
[09] Dodaj obszary, które obsługujesz
[10] Ustaw znacznik (pinezkę) na mapie, by wskazywała dokładnie budynek, w którym znajduje się Twoja firma
[11] Podaj numer telefonu oraz adres strony internetowej firmy
[12] Zaznacz “tak”, jeśli chcesz otrzymywać aktualizacje i rekomendacja dotyczące wizytówki od Google
[13] Wybierz jeden z oferowanych sposobów weryfikacji wizytówki i spełnij podane warunki
[14] Zakończ proces zakładania wizytówki
[15] W przypadku wyboru weryfikacji za pomocą kartki pocztowej, wyświetli Ci się monit z informacją o wysłaniu kartki z kodem weryfikacyjnym
[16] Po zakończeniu konfiguracji wizytówki zostaniesz przeniesieniu do panelu zarządzania wizytówką
Dane firmy NAP + W
NAP+W to skrót pochodzący z języka angielskiego (Name, Address, Phone Number, Website) i oznacza podstawowe dane kontaktowe Twojej firmy:
nazwę,
adres,
numer telefonu,
stronę internetową.
Dane te identyfikują Twój biznes i pozwalają na pozyskiwanie klientów na lokalnym obszarze.
Jak można zweryfikować wizytówkę, sposoby?
Google według swoich algorytmów udostępnia różne sposoby weryfikacji założonej wizytówki.
Najczęściej na adres Twojej firmy Google wysyła kartkę pocztową z kodem weryfikacyjnym, który musisz wprowadzić w panelu wizytówki.
Czasami Google umożliwia dodatkowe sposoby weryfikacji, nie są one dostępne dla wszystkich:
weryfikację telefoniczną (automat natychmiast zadzwoni na podany przez Ciebie numer telefonu w wizytówce i odtworzy kod weryfikacyjny)
weryfikację e-mail (kod weryfikacyjny zostanie przesłany wiadomość na Twój adres e-mail)
weryfikację natychmiastową (w przypadku założenia wcześniej usługi Google Search Console, Twoja wizytówka zostanie automatycznie zweryfikowana)
weryfikację zbiorczą wielu lokalizacji jednocześnie (opcja dostępna dla firmy posiadających min. 10 oddziałów w różnych lokalizacjach)
W przypadku zgubienia lub niedostarczenia listu, w panelu zarządzania wizytówką można poprosić o kolejny kod.
Usuwanie wizytówki
Jeśli zamknąłeś swoją działalność lub nie chcesz prowadzić swojej wizytówki, możesz ją usunąć. Aby to zrobić wykonaj następujące kroki:
Przejdź do panelu zarządzania wizytówką i w lewym menu wybierz zakładkę „Informacje”
W sekcji „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google” naciśnij „Usuń wizytówkę”
Usunięta wizytówka może zostać automatycznie przywrócona przez Google!
Jak skonfigurować konto?
Konfigurując konto, musisz uzupełnić pola podane w zakładce Informacje:
Nazwa firmy (Name – informacja krytyczna jest częścią NAP+W) – nazwa Twojej firmy musi być spójna z informacjami, które podajesz w innych miejscach (na stronie, Facebooku itp.). Służy do identyfikacji wpisów na innych stronach, tzw. citation.
Kategoria – wybierz kategorie najlepiej opisującą działalność Twojej firmy.
Adres (Address – informacja krytyczna jest częścią NAP+W) – podaj aktualny adres siedziby Twojej firmy. Podobnie jak nazwa firmy, informacja ta służy do identyfikacji wpisów na innych stronach.
Obsługiwany obszar – możesz określić, w jakim rejonie obsługujesz swoich klientów i np. dowozisz im zamówione usługi czy produkty.
Godziny otwarcia – zdefiniuj godziny otwarcia, w których obsługujesz swoich klientów. Dodatkowo możesz podać niestandardowe godziny otwarcia obowiązujące w święta czy inne wybrane dni.
Telefon (Phone – informacja krytyczna jest częścią NAP+W) – podaj kontaktowy numer telefonu, pod który klienci będą mogli zadzwonić. To kolejna informacja wykorzystywana do identyfikacji wpisów (tzw. citation), która powinna być stała i używana bez wprowadzania zmian.
Strona internetowa (Website – informacja krytyczna jest częścią NAP+W) – aktualny adres firmowej strony internetowej. Strona, którą podałeś, musisz używać w innych miejscach – jest to kolejna część służąca do identyfikacji wpisów.
Link do umówionych usług – w tej sekcji możesz umieścić np. link do strony z formularzem kontaktowym.
Link do menu – jeśli prowadzisz lokal gastronomiczny, możesz wprowadzić swoje menu.
Link do rezerwacji – jeśli dysponujesz systemem rezerwacji, możesz podać do niego link.
Menu – opcja pozwoli Ci zaprezentować menu Twojego lokalu bezpośrednio w wizytówce wraz z cenami, opisami i zdjęciami dań.
Usługi – opcja umożliwia prezentację Twoich usług.
Produktów – opcja umożliwia prezentację Twoich produktów.
Najważniejsze atrybuty – sekcja umożliwiająca wybór zaproponowanych przez Google atrybutów.
Opis firmy – dodaj opis Twojej firmy (do 700 znaków). Warto zawrzeć w nim najważniejsze informacje wraz z głównymi słowami kluczowymi. Wpływa to bezpośrednio na pozycję lokalną wizytówki.
Data otwarcia – możesz wprowadzić datę rozpoczęcia Twojej działalności.
Dodaj zdjęcia – umożliwia dodanie zdjęć do Twojej wizytówki.
Jak dobrać kategorie?
Wymagane jest wybranie jednej, głównej kategorii wizytówki najlepiej opisującej branże Twojej firmy. Umożliwia Ci wybór kilku dodatkowych kategorii charakteryzujących ofertę firmy.
Nazwa kategorii nie opisuje konkretnych produktów czy usług, lecz ogólnie dotyczy Twojej działalności.
Wybór odpowiedniej kategorii ma wpływ na to, pod jakimi słowami będziesz się wyświetlał.
Możesz podejrzeć wizytówkę konkurencji i zobaczyć jakich kategorii używają:
Skopiuj kategorię podstawową konkurenta.
Otwórz kod źródłowy wizytówki konkurenta.
Wybierz ctrl+f i zacznij szukać nazwy jego głównej kategorii.
W pewnym momencie dotrzesz do listy w której znajdują się wszystkie kategorie, lista ta wygląda mniej więcej tak [\”Główna kategoria\”, \”kategoria 2\”, \”kategoria 3\” itd. ].
Teraz możesz sprawdzić wszystkie kategorie, które wybrał Twój konkurent.
Czy mapa wskazuje prawidłową lokalizację?
Celem weryfikacji, czy mapa na wizytówce wskazuje poprawną lokalizację Twojej firmy, w panelu zarządzanie wizytówką musisz przejść do zakładki Informacje. Tam znajduje się podany przez Ciebie adres firmy.
Po naciśnięciu go wyświetli Ci się mapa, na której umieszczona będzie czerwona pinezka oznaczająca lokalizację Twojej firmy. Teraz możesz zweryfikować jej poprawność.
W przypadku błędnie wskazanej lokalizacji możesz przenieść pinezkę w odpowiednie miejsce mapy, by dokładnie oznaczała budynek firmy, w której prowadzisz działalność i obsługujesz klientów.
Lokalizacja Firmy
Jak zmienić Lokalizacja?
Zmiana lokalizacji Twojej firmy na mapie dostępna jest w panelu zarządzania wizytówką, w zakładce Informacje, w której umieszczony jest adres Twojej firmy.
W przypadku przeniesienia firmy do innej lokalizacji musisz zaktualizować podane dane adresowe (ulica, numer budynku, kod pocztowy, miejscowość).
Dlaczego musisz dbać o aktualne informacje?
Wizytówka jest jednym z pierwszych miejsc prezentacji Twojej firmy, które zobaczy potencjalny klient po wyświetleniu jej w wyszukiwarce.
Dlatego ważne jest, byś na bieżąco je aktualizował, przede wszystkim dane o firmie oraz NAP+W, tj. nazwę firmy, dokładny adres siedziby, telefon kontaktowy oraz adres strony internetowej. Dodatkowe ważne jest, żebyś zadbał o aktualne godziny otwarcia, w których obsługujesz klientów.
Jak używać wpisów, wskazówki?
Google umożliwia Ci publikację wpisów na Twojej wizytówce, dzięki czemu możesz zaprezentować firmę potencjalnym klientów w formie publikowanych postów.
Dostępne rodzaje wpisów to:
Oferta,
Nowości,
Wydarzenie,
Produkt.
Publikowane informacje możesz wzbogacić za pomocą zdjęć, przycisków akcji czy dodatkowych informacji o Twojej ofercie (cena, czas trwania, kod rabatowy).
Dlaczego opinie są ważne, wskazówki?
Potencjalni klienci, którym wyświetli się Twoja wizytówka w pierwszej kolejności, chcą zapoznać się z jej opiniami, zanim skorzystają z jej usług.
Zawsze dbaj o swoje opinie pozytywne i negatywne.
Odpowiadaj na każdą opinię. Pokazujesz tym szacunek i zainteresowanie swoim klientom.
Możesz również usunąć opinię niedotyczące Twojej firmy, zawierające konflikt interesów czy treści zakazane. Możesz takie opinie zgłosić do Google celem ich usunięcia.
Dlaczego musisz używać zdjęć, wskazówki?
Człowiek dużo łatwiej przyswaja obraz niż tekst, dlatego zadbaj o publikację profesjonalnych, ciekawych zdjęć bez znacznych przeróbek w programach graficznych.
Wizytówka Google umożliwia Ci publikację kilku rodzajów zdjęć:
od właściciela (wszystkie zdjęcia publikowane przez Ciebie),
od klienta (wszystkie zdjęcia publikowane przez Twoich Klientów w opiniach),
360 (spacery wirtualny lub popularne w ostatnim czasie zdjęcia 360 stopni),
wideo (umieszczone filmy reklamowe dotyczące Twojej firmy),
z zewnątrz (zdjęcia przedstawiające budynek Twojej firmy, ułatwiające dotarcie klientów do celu),
w pracy (zdjęcia Twoich pracowników w trakcie pracy),
zespół (zdjęcia Twojej kadry pracowniczej – często przy współpracy na odległość ważne jest, by klient zobaczył, kto znajduje się po drugiej stronie słuchawki czy komputera).
Google zaleca wykorzystywanie materiałów graficznych spełniających następujące warunki:
format: JPG lub PNG
rozmiar: od 10 KB do 5 MB
zalecana rozdzielczość: 720 x 720 pikseli
minimalna rozdzielczość: 250 x 250 pikseli
Użytkownicy mają możliwość dodania w Twojej wizytówce zdjęcia przedstawiającego firmę, oferowane produkty czy usługi.
Nie zawsze zdjęcia te dotyczą Twojej firmy. Czasami są wstawiane przez pomyłkę lub na złość.
Nie ma bezpośredniej metody na usunięcie zdjęcia wstawionego przez użytkownika, tak jak ma to miejsce przy usuwaniu dodawanych przez Ciebie zdjęć. Jeżeli chcesz usunąć opublikowane zdjęcie, musisz zgłosić je do Google.
Po zgłoszeniu zdjęcia do Google musisz cierpliwie poczekać na reakcję Google, który zadecyduje o jego usunięciu.
Jak skorzystać z opcji Usługi, wskazówki?
Opcja Usługi jest dostępna tylko dla wybranych wizytówek.
Jeżeli Twoja wizytówka nie posiada takiej zakładki w panelu zarządzania, niestety nie będziesz mógł skorzystać z tej możliwości.
Opublikowana usługa składa się z kilku elementów:
nazwy usługi,
ceny (możesz ustawić brak ceny, bezpłatnie, konkretną wartość lub przedział “od – do”),
opisu zawierającego do 300 znaków.
Dodane usługi znajdziesz na Twojej wizytówce w zakładce Usługi.
Jak skorzystać z opcji Produkty, wskazówki?
Opcja Produkty umożliwia Ci prezentację w wizytówce Google oferowanych produktów. Otrzymujesz możliwość skonfigurowania kategorii i przypisania do nich poszczególnych produktów, w których możesz prezentować następujące informacje:
nazwę produktu,
kategorie,
cenę (w postaci stałej ceny lub zakresu cen),
opis produktu (do 1000 znaków),
zdjęcie produktu,
przycisk akcji (opcja dodatkowa umożliwiająca dodanie buttona typu “Zamów online, Kup, Więcej informacji, Skorzystaj z oferty”).
Jak zarządzać dostępem, czyli Użytkownicy?
Google umożliwia Ci danie dostępu do wizytówki dodatkowych osobom.
Mogą oni pełnić jedną z wybranych funkcji zdefiniowanych przez Google:
właściciel główny – może być tylko jeden, osoba zakładająca wizytówkę (musisz to być Ty, czyli właściciel firmy).
właściciel – możliwość dodanie kilku dodatkowych właścicieli, którzy będą posiadać pełna prawa do jej edycji. Opcja przydatna przy przenoszeniu własności wizytówki z jednej osoby na drugą.
menedżer – osoba posiadające wszelkie uprawnienie modyfikacji wizytówki poza zarządzaniem użytkownikami oraz usuwaniem profilu.
menedżer lokalizacji – posiadają identyczne uprawnienie co menedżerowi oprócz edycji informacji o firmie.
Jak Twoja wizytówka sobie radzi, czyli Statystyki?
Po zweryfikowaniu wizytówki otrzymasz dostęp do statystyk zawierających wiele informacji na temat Twojego profilu:
Sposoby wyszukiwania wizytówki (wpisanie nazwy firmy, szukanie za pomocą słów kluczowych lub za pomocą marki powiązanej z firmą),
Wykaz fraz, pod którymi była wyświetlana Twoja wizytówka,
Miejsce wyświetlania wizytówki (w wyszukiwarce lub w mapach),
Działania podejmowane przez klientów (wizyty na stronie internetowej, zapytania o trasę dojazdu do firmy, połączenie telefoniczne),
W przypadku zapytań o trasę zobaczysz, z jakich miejscowości klienci chcą do Ciebie dojechać,
Liczba wyświetleń umieszczonych zdjęć.
Jak zarządzać wizytówką za pomocą aplikacji?
Wizytówką możesz zarządzać z poziomu przeglądarki, jak również za pomocą dedykowanej aplikacji dostępnej w sklepach App Store oraz Google Play.
Umożliwia Ci ona:
zarządzanie wieloma wizytówkami jednocześnie,
edycję informacji o firmie w zakładce “Profil”,
publikację ofert i wydarzeń,
pogląd statystyk,
zarządzanie otrzymywanymi opiniami i odpowiadanie na nie
zakładka “więcej” oferuje zarządzanie powiadomieniami, witryną oraz użytkownikami.
Lokalizacje
Aplikacja Profil
Aplikacja – Strona Główna
GMF – Aplikacja Klienci
Jak korzystać z dodatkowych opcji kontaktu, czyli Czat?
Umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu potencjalnego klienta z Twoją firmą.
Dzięki ustawieniu wiadomości powitalnej będziesz mógł na wstępie powitać klienta lub przekazać mu ogólne informacje.
Ważne, by na wszystkie wiadomości odpowiadać maksymalnie do 24 godzin. W przypadku przekroczenie tego czasu Google zablokuje opcję chatu i nie będzie ona więcej dostępna dla wybranej wizytówki.
Na chwilę obecną opcja chat dostępna jest wyłącznie przez aplikację do zarządzania wizytówką.
Jak sprawdzić GMF, czyli Lista Kontrolna
Sprawdź poprawność przygotowanej wizytówki za pomocą poniższej listy kontrolnej:
przed rozpoczęciem prac nad wizytówką ustal NAP+W (nazwa firmy, adres, główny telefon i adres strony www) i nie zmieniaj go,
załóż firmowe konto Google, a następnie za jego pomocą usługę Google Moja Firma,
zweryfikuj wizytówkę, wykorzystując jeden z zaproponowanych sposobów,
zoptymalizuj zakładkę Informację, uzupełniając ją możliwie największą ilością danych,
zweryfikuj, czy wizytówka poprawnie przedstawia lokalizację Twojej firmy,
pozyskuj od klientów opinie i odpowiadaj na każdą z nich, zarówno pozytywną, jak i negatywną,
zadbaj o galerie zdjęć prezentującą Twoją firmę oraz oferowanych produkty,
kontroluj statystyki i raporty celem obserwacji ruchu na swojej wizytówce.
Optymalizacja wizytówki
Po założeniu wizytówki i uzupełnieniu jej podstawowymi informacjami na temat Twojej firmy wizytówka jest gotowa. Nie oznacza to jednak końca pracy nad nią.
By była widoczna w wyszukiwarce i miała coraz wyższą pozycję, musisz ją edytować i uzupełniać o dodatkowe elementy, pilnować sekcji z opiniami oraz pytaniami od klientów i regularnie na nie odpowiadać.
Ważnym elementem są statystyki, które prezentują Twoje słowa kluczowe, pod którymi wyświetlana jest wizytówka. Na ich podstawie dokonuj zmian na wizytówce, by wyświetlała się ona pod danymi frazami.
Od czego zależy i jak wysoko pojawi się Twoja wizytówka?
Google podczas prezentacji wyników wyszukiwania przedstawia wizytówki według ich pozycji. Możesz mieć wpływ na to, by Twoja wizytówka wyświetlała się jak najwyżej.
Kolejność wyświetlania wizytówki zależy od następujących czynników:
trafność, czyli jak dana fraza wiąże się z Twoją wizytówkę,
odległość, czyli jak daleko od Twojej firmy znajduje się użytkownik (wizytówka prezentowana jest najczęściej lokalnie),
rozpoznawalność, czyli jak bardzo Twoja firma jest popularna w Internecie. W tym wskaźniku Google bierze pod uwagę widoczność strony w wyszukiwarce, ilość opinii oraz ich ogólną ocenę, a także ilość linków prowadzących do strony.
Tworzenie krótkiej nazwy i adresu URL firmy
Po weryfikacji wizytówki otrzymasz możliwość stworzenia krótkiej nazwy. Najlepiej użyć w niej nazwy Twojej firmy.
Aby ustawić krótką nazwę w panelu zarządzania wizytówkę wybierz zakładkę Informacje, a następnie Dodaj krótką nazwę. Nazwa może zawierać maksymalnie 32 znaki.Po weryfikacji przez Google nazwa zostanie zaakceptowana.
Dzięki zdefiniowaniu krótkiej nazwy wizytówka otrzyma dodatkowo skrócony adres zawierający wybraną nazwą, który będzie można udostępniać na zewnątrz.
Udostępnij mapę z lokalizacją swojej firmy, wizytówki
Po utworzeniu wizytówki możesz uzyskać link do udostępnienia mapy z zaznaczoną lokalizacją Twojej firmy.
Wejdź na https://www.google.com/maps i wpisz nazwę swojej firmy
Po wyświetleniu wizytówki naciśnij w lewym górnym rogu ikonę trzech poziomym kresek, a następnie wybierz Udostępnij lub umieść mapę
Wyświetli się okienko z możliwością udostępnienia mapy za pośrednictwem linka, bezpośrednio na Facebooku lub Twitterze, a także poprzez osadzenie mapy na stronie
Każdy oddział Twojej firmy powinien posiadać jedną wizytówkę.
Duplikaty Twoich wizytówek szkodzą i utrudniają pozycjonowanie lokalne, ponieważ Twoje wizytówki będą ze sobą konkurować, co doprowadzi do tego, że żadna z nich nie wybije się na wysokie pozycje.
Czy musisz założyć wizytówkę?
Google w pełni zintegrował usługę Google Moja Firma z usługą wyszukiwania oraz Google Ads. Musisz posiadać i zarządzać wizytówką Twojej firmy.