Weryfikacja Danych NAP+W
Spis Treści
Co to jest NAP+W? Google jest maszyną, która przetwarza ogromne ilości danych każdego dnia. Głównym celem jest zbieranie przetwarzania i porządkowanie zebranych danych. Tak żeby można było przedstawić je w uporządkowanej firmie szukającym. Zbieraniem i przetwarzaniem danych zajmują się programy. W środowisku programistycznym często mówi się że jeśli nakarmisz program śmieciami to w wyniku otrzymasz śmieci. Dlatego tak ważne jest dostarczanie danych wysokiej jakości (uporządkowanych). Ty jako właściciel firmy, masz możliwość uporządkowaniu i dostarczenia danych firmowych w formie jakiej oczekujesz. Najważniejsze dane firmy to tzw. NAP+W. I porządkowaniem tych danych zajmiemy się w tym artykule. Dopiero po uporządkowaniu danych jesteśmy w stanie zająć się zdobywaniem pozycji w wynikach Google, zarówno organicznych jaki i lokalnych. Odpowiednio skonfigurowana wizytówka Google Moja Firma wpływa również na kampanie Google Ads, w których możesz ją podłączyć.
Strona Kontakt
Google Moja Firma
kod schema, czyli dane strukturalne
Twoje działania musisz rozpocząć od ustalenia, które dane są prawidłowe, wiele firm przez lata umieszcza Swoje dane w wielu miejscach, Google, jako maszyna nie wie czy dane, które czyta to dane aktualne czy też nie aktualne.
Zapisz dane, które właśnie utworzyłeś. Za każdym razem kiedy będziesz używać danych Swojej firmy, podawaj dokładnie te same dane za każdym razem.
Weryfikacja Danych NAP+W
Pierwszej zajmiemy się ustaleniem jakie dane adresowe masz podane w Google Moja Firma. Wizytówka od Google jest pierwszym miejscem w, którym wyszukiwarka weryfikuje Twoje dane. Dane możesz dostarczyć osobiście, jeśli tego nie zrobisz to Google wykorzysta różne źródła do ustalenia i dodania danych do wyszukiwarki.
Oczywiście o wiele lepiej jest założyć osobiście konto firmowe Google i podać dane takie jakie są one faktycznie, czyli dane aktualne. Dodatkowo otrzymasz panel, dzięki któremu będziesz mógł aktualizować dane w przyszłości.
Oprócz tego będziesz mógł podać o wiele więcej dodatkowych informacji, jak np.
Google udostępnia wiele możliwości, ponieważ główną jego misją jest zbieranie danych i dostarczanie danych, które można przeszukiwać.
Jeżeli Twoja firma ma wizytówkę w Google to z prawej strony pokaże się Panel wiedzy (Knowledge Graph) z danymi Twojej firmy.
Dane które nas interesują to:
Zapisz je, te dane musza one być zgodne we wszystkich 3 miejscach.
Zapisz sobie również link do tych danych np. https://www.google.pl/search?q=Setia.pl,%20Kisielewskiego%2018,%20Bielsko-Bia%C5%82a
Na początku, sprawdź zakładkę kontakt na Twojej stronie internetowej. Czy dane się zgadzają. Tak samo sprawdzamy nazwę firmy, adres, telefon oraz adres strony.
Sprawdź również inne miejsca na stronie, dane często są umieszczane w:
Zapisz sobie również link do tych danych np. https://www.setia.pl/kontakt/
Dane strukturalne rozwijane w ramach otwartego procesu społecznego. Zostały założone przez Google, Microsoft, Yahoo i Yandex. Cel to wprowadzenie spójnego standardu opisywania danych elektronicznych, dzięki czemu ich przetwarzanie będzie o wiele prostsze niż obecnie.
Narzędzie do testowania danych strukturalnych na stronach internetowych to https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=pl
Przykładowe dane strukturalne dla strony setia.pl
https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=pl#url=https%3A%2F%2Fwww.setia.pl
Przykładowy kod danych strukturalnych schema
<script type='application/ld+json'>{
"@context": "http://www.schema.org",
"@type": "LocalBusiness",
"name": "Setia.pl",
"description": "Setia.pl Tworzenie profesjonalne stron www, Pozycjonowanie stron internetowych w google. Siedziba firmy to Bielsko-Biała, województwo śląskie. Tworzenie stron internetowych, 200+ realizacji. Projektowanie i Tworzenie sklepów internetowych 50+ realizacji. Skuteczne pozycjonowanie stron www Google 1000+ stron pozycjonowanych. 1 mln+ słów pozycjonowanych. Profesjonalne strony www w Bielsku-Białej śląsk, oparte o system CMS WordPress (WP). Linki sponsorowane Google Ads, Reklama Facebook Ads. Marketing szeptany Facebook, Instagra, Pinterest, LinkeIn, Twitter. Bielsko-Biała, Śląsk.",
"url": "https://www.setia.pl/",
"logo": "https://www.setia.pl/img/setia-strony-internetowe-pozycjonowanie-seo-logo.jpg",
"image": "https://www.setia.pl/img/setia-pl-strony-internetowe-pozycjonowanie-seo-cover.jpg",
"email": "[email protected]",
"priceRange": "$",
"telephone": "+48.608310139",
"address":
{
"@type": "PostalAddress",
"streetAddress": "ul. Kisielewskiego 18",
"addressLocality": "Bielsko-Biała",
"addressRegion": "śląsk",
"postalCode": "43-300",
"addressCountry": "Polska"
},
"geo":
{
"@type": "GeoCoordinates",
"latitude": "49.8151768",
"longitude": "19.0622536"
},
"hasMap": "https://maps.google.com/maps?cid=9492763416822162516",
"openingHours": "Mo, Tu, We, Th, Fr 08:00-16:00",
"sameAs" : [
"https://maps.google.com/maps?cid=9492763416822162516",
"https://local.google.com/place?id=9492763416822162516&use=srp",
"https://g.page/setiapl",
"https://www.youtube.com/channel/UCwjAh9anaxUlqNCRGw2B2-w",
"https://www.youtube.com/channel/UCwjAh9anaxUlqNCRGw2B2-w/about",
"https://www-setia-pl.blogspot.com/",
"https://drive.google.com/drive/folders/1t6OoUFhAk58-SOopIELpeI8KdE48c4Lx?usp=sharing",
"https://docs.google.com/document/d/14MPHojdydbWl35V6KWYJyYkw1WCc-icS68iBsOtMoTk/edit?usp=sharing",
"https://wwwsetiapl.wordpress.com/",
"http://wwwsetiapl.tumblr.com/",
"https://www.diigo.com/profile/companysetia",
"https://www.evernote.com/pub/companysetia/mjnotatnik",
"https://www.evernote.com/shard/s576/sh/f3239429-9e4c-591f-4d85-afe9f030c15d/a7568d1932951fa646629bf48571f333",
"https://about.me/setia",
"https://www.instapaper.com/p/wwwsetiapl",
"http://disqus.com/by/companysetia",
"https://www.toodledo.com/public/td5e8353c845a39/0/0/list.html",
"https://nimbusweb.me/s/share/4034126/t0w7x9wvwz0wufkn5bkt",
"https://nimb.ws/FEqmC6",
"https://www.facebook.com/setiapl/",
"https://pl.gravatar.com/companysetia",
"https://twitter.com/setiapl",
"https://getpocket.com/@companysetia"
],
"contactPoint":
{
"@type": "ContactPoint",
"contactType": "customer service",
"telephone": "608-310-139"
}
}</script>
Co znajdziesz w tym kodzie:
Schema.org is a collaborative, community activity with a mission to create, maintain, and promote schemas for structured data on the Internet, on web pages, in email messages, and beyond.
Ustalenie danych, którymi będziesz się posługiwał prezentując Twoją firmę w internecie jest podstawowym krokiem. Zmienia ich późniejsze jest bardzo czasochłonne i wiąże się z wydatkami oraz potencjalnymi spadkami pozycji.
Uporzadkowanie danych w najważniejszych miejscach Google Moja Firma, Strona Kontakt, Dane Strukturalne jest pierwszym krokiem, który każda firma musi podjąć, żeby miała szansę na uzyskanie pozycji w wynikach lokalnych Google Maps.
Dbanie o dane i konsekwentne używane ich w nie zmienionej formie, wpływa na zaufanie algorytmu Google, który na podstawie danych statycznych szacuje że ma do czynienia z prawdziwą firmą, a nie fikcyjną storna.