Konto Google Moja Firma to więcej niż tylko darmowa wizytówka oferująca szybkie umieszczenie danych firmowych w wyszukiwarce, to również możliwość kontaktu z klientami bezpośrednio ze strony Google oraz dostarczenie szybkich informacji na temat Twojej firmy.
nazwa Twojej firmy, (nazwa firmy jest częścią NAP+W N-Name)
kategorie z nią powiązane (np agencja reklamowa)
adres, (adres firmy jest częścią NAP+W A-Address)
obsługiwany obszar, czyli gdzie Twoja firma dostarcza produkty lub świadczy usługi,
godziny otwarcia w tym niestandardowe godziny np. świąteczne,
telefon kontaktowy, (telefon firmy jest częścią NAP+W P-Phone)
krótki link, przekierowanie do profilu Twojej firmy w Google,
firmowa strona internetowa, (strona firmy jest częścią NAP+W W-Website)
link do strony rezerwacji, aby klient mógł się umówić np. na darmowe konsultacje,
usługi, czyli rozbudowane kategorie, w których możesz opisać szczegółowo jakie usługi świadczysz,
atrybuty, tylko te które możesz edytować np. dostęp do Wi-Fi dla klientów,
krótki opis firmy, opisz jej ofertę, podkreśl, co ją wyróżnia, opowiedz o historii swojej działalności i dodaj inne przydatne dla klientów informacje.
Google Moja Firma – Informacje
Kiedy wypełnisz te wszystkie dane będą one dostępne dla każdego szukającego bezpośrednio na stronach wyszukiwania Google oraz wielu innych usługach Google.
Jakie dodatkowe możliwości oferuje Google Moja Firma?
wpisy – umieszczaj wpisy, które będą dostępne bezpośrednio w Twojej wizytówce,
opinie – otrzymuj i odpowiadaj na opinie klientów, również widoczne bezpośrednio w Twojej wizytówce,
czat – uruchom czat dzięki któremu każdy klient będzie mógł do Ciebie napisać prosto z Google,
usługi – wprowadź i prezentuj usługi, które oferujesz,
produkty – wprowadź i prezentuj produkty, które sprzedajesz,
menu – wprowadź i opisz oferowane menu,
witryna – możesz stworzyć prostą witrynę zintegrowaną z danymi z Google Moja Firma, jest to dobre rozwiązanie dla firmy, która nie ma jeszcze strony internetowej.
GMF – menu
Co Twój klient może robić z tymi danymi?
może wyszukać wizytówkę Twojej firmy bezpośrednio w Google oraz w Google Mapy,
wizytówka pokazuje się w 3-paku, wynikach wyszukiwania z bazy Google Moja Firma,
wizytówki pokazują się podczas wyszukiwania w mapach Google np. po wpisaniu Twojego słowa kluczowego,
może zapoznać się z opiniami na temat Twojej firmy oraz odpowiedziami udzielonymi przez Ciebie, tutaj szczególnie ważne są Twoje odpowiedzi oraz reakcje na negatywne komentarze, pozwala to dowiedzieć się z kim mamy do czynienia,
może przejść na stronę firmową,
może szybko wyznaczyć trasę do Twojej firmy,
może zapisać kontakt do firmy,
znajdzie adres, godziny otwarcia,
ma możliwość dzwonienia bezpośrednio z komórki,
może się zapoznać z opiniami z internetu – np. z Facebook-a i innych dużych portali,
może przeczytać opis firmy – ten który umieściłeś,
klient może dodać opinię,
klient może dodać zdjęcia,
wizytówka dodatkowo pozwala również na przeczytanie umieszczonych wpisów,
prezentuje też zdjęcia umieszczone przez Ciebie.
Wizytówka – Wyniki Organiczne Google
Założenie konta i jego prowadzenie jest całkowicie darmowe i pozwala Ci na kontrolowanie pokazywanych informacji.
Google utworzy automatycznie Twoją wizytówkę, jednak nie będziesz mógł kontrolować zawartych w niej informacji, jeśli Ty jej nie założysz. Google dysponuje ogromną bazą danych oraz korzysta z wielu innych baz danych z których czerpie informacje.