Główną i podstawową zakładką, którą musisz wypełnić jest zakładka Informacje, są to podstawowe minimalne dane, które koniecznie podaj.
Nazwa firmy(Name informacja krytyczna jest częścią NAP+W) nazwa, którą podasz w wizytówce, jest nazwą której musisz używać wszędzie bez wprowadzania w niej zmian. Ta część służy do identyfikacji wpisów tzw (citation) na innych stronach.
Kategorie – wybierz najlepiej opisujące Twoją firmę kategorie, sprawdź co dodała Twoja konkurencja jeśli nie masz pomysłu.
Adres(Address informacja krytyczna jest częścią NAP+W) – adres, który podasz w wizytówce, jest adresem którego musisz używać wszędzie bez wprowadzania w nim zmian. Ta część służy do identyfikacji wpisów tzw (citation) na innych stronach.
Obsługiwany obszar – możesz podać wiele różnych obszarów, do których dowozisz Twoje produkty i usługi.
Godziny otwarcia – są to godziny w których Twoja firma jest otwarta, poniżej możesz dodać niestandardowe godziny pracy. Dotyczy to różnych świąt lub wybranej przez Ciebie konkretnej daty.
Telefon(Phone informacja krytyczna jest częścią NAP+W) telefon, który podasz w wizytówce, jest telefonem którego musisz używać wszędzie bez wprowadzania w nim zmian. Ta część służy do identyfikacji wpisów tzw (citation) na innych stronach. Nie używaj tutaj numerów śledzących połączenia, użyj zawsze tylko głównego numeru telefonu.
Strona internetowa – (Website informacja krytyczna jest częścią NAP+W) strona, którą podasz w wizytówce, jest stroną której musisz używać wszędzie bez wprowadzania w niej zmian. Ta część służy do identyfikacji wpisów tzw (citation) na innych stronach.
Warto użyć kodu śledzenia kampanii GMF(domenę wraz z kodem należy dodać w polu strona internetowa), przykładowy kod wygląda tak https://damek.pl/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=gmf
Link do umówionych usług – link do strony np. z formularzem kontaktowym.
Link do menu – szczególnie przydatne dla restauracji, barów i wszystkich lokali gdzie występuje menu.
Linki do rezerwacji – jeśli posiadasz system lub stronę rezerwacji, to tutaj właśnie możesz umieścić odpowiedni link.
Menu – w przypadku restauracji dodatkowa kategoria. Możesz tutaj wprowadzić całe Swoje menu wraz z cenami i opisem. No i oczywiście dodać jego zdjęcie.
Usługi – tutaj masz możliwość wprowadzenia usług/produktów, które oferujesz Swoim klientom.
Produkty – tutaj możesz dodać Twój asortyment.
Najważniejsze atrybuty – dostępne są tylko te, które Google pozwala wybrać.
Opis firmy – krótki opis do 700 znaków opisujący firmę, użyj w nim najważniejszych słów kluczowych. Wpływa to bezpośrednio na wyniki lokalne.
Data otwarcia – Możesz również wprowadzić datę rozpoczęcia prowadzenia działalności.
Dodaj zdjęcia – Dodatkowo możesz dodać zdjęcia, ale tym zajmiemy się później.
Google Moja Firma – Informacje
Dlaczego dobrze jest dbać o nowości w GMF?
Google cały czas wprowadza różne zmiany dlatego tez dochodzą nowe pola, które dobrze jest wypełnić jeśli się pojawią. Niektóre firmy jak np. restauracje mają dodatkowo możliwość wprowadzenia linka prowadzącego do menu, a pensjonaty do rezerwacji noclegu. Daje Ci to możliwość dotarcia do nowych klientów.
Jakie linki otrzymasz w GMF
Jeśli Twoja wizytówka jest w pełni zweryfikowana to otrzymasz 3 linki do podglądu jak Twoja firma wyświetla się w Google.