Zakładanie Konta Google
Zanim przejdziesz do zakładania konta Google to zastanów się czy już jakiegoś nie posiadasz. Bardzo ważne: nie używaj do zarządzania firmowymi usługami Google, konta prywatnego.
Często właściciele firm zalogowani są do prywatnego konta Google @gmail.com, zakładają na nim potem różne firmowe usługi Google np. Analytic, Ads, Moja Firma itd. Oczywiście ma to sens dopóki pracujesz sam lub nie współpracujesz z jakąś firmą w zakresie reklamy online.
Jeśli posiadasz tylko konto prywatne to wejdź na https://accounts.google.com/ i wybierz: utwórz konto Do zarządzania moją firmą
Przeznaczone do łączenia Twojej firmy z usługami Google. np. companysetia. Formularz jest identyczny jak do zakładania zwykłego konta. To konto możesz już udostępnić np. Twojemu pracownikowi bez obawy, że będzie miał dostęp do prywatnej korespondencji.
Kiedy już masz konto firmowe to wszystko co jest powiązane z prowadzeniem firmy Google Moja Firma, Google Analytic, Google Ads, Google Search Console, Google Tag Manager itd. prowadzi tylko i wyłącznie z tego jednego firmowego konta.
Dodatkowo, mając wszystko na jednym koncie firmowym, możesz również przypisać uprawnienia innym użytkownikom.
Nawet jeśli masz już założone jakieś usługi na prywatnym koncie to i tak załóż konto firmowe. Usługi da się migrować pomiędzy kontami, dzięki czemu można zrobić pełny porządek i zarządzać wszystkimi usługami i danymi z jednego konta.