Spis Treści
Nazwa Twojej marki nie jest już chroniona przez Google. Każdy reklamodawca może wyświetlać reklamy pod słowem kluczowym, które jest nazwą Twojej firmy.
Brandowe słowo kluczowe to nazwa Twojej firmy.
Przykład słów w kampaniach brandowych:
Przykładowa nazwa Twojej firmy to np. Setia.
Jeżeli Twoja nazwa brandowa będzie znana Twojemu klientowi, to zamiast wpisać w wyszukiwarkę słowo kluczowe takie jak pozycjonowanie, użyje nazwy Twojej firmy, np. Setia. Dzięki temu trafi bezpośrednio do Ciebie.
Brandowane słowo kluczowe to nazwa Twojej firmy + nazwa usługi lub produktu.
Przykład słów brandowanych:
W tym przypadku klient szuka Twojej marki oraz konkretnej usługi, którą firma wykonuje.
Koszt kliknięcia Twojego słowa brandowego to kilka groszy. Dzięki wysokiemu Quality Score Twojej strony dla słowa brandowego. Taki niski koszt kliknięcia Twojego słowa brandowego jest nieosiągalny dla Twojej konkurencji.
Kampanie brandowe to wysoka ocena Quality Score i AdRank – czyli informacja, jak bardzo słowo kluczowe pokrywa się z Twoją stroną.
Twoje strony są naturalnie wysoko nasycone brandem. Każda firma posiada własny unikalny brand, dzięki temu strona jest optymalizowana pod te słowa kluczowe i uzyskuje najniższą cenę kliknięcia w kampanii brandowej.
… na wysokość stawki wpływa, jakość reklamy w czasie aukcji (w tym przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i ocena jakości strony docelowej) …
Klient dodający do słowa kluczowego nazwę Twojej firmy (brand) np. setia pozycjonowanie jest już na końcu procesu zakupowego
Dlaczego:
Klient szukający Twojego brandu, zna Twoją firmę, widział reklamę, był na stronie lub została mu polecona.
W tym krytycznym momencie Google Ads, może przekierować zdecydowanego klienta do firmy konkurencyjnej, czego nie będziesz nawet świadomy.
Twoja firma będzie miała zawsze 1 pozycję pod Twoim słowem brandowym, jeśli tylko uruchomisz kampanie brandowe w Google Ads.
Stronę wyników wyszukiwania można podzielić na sekcje:
Kampanie brandowe, zajmują dodatkowo pozycje w Google Ads.
Dla każdego zapytania brandowego, możesz uzyskać 3 wysokie pozycje w Google.
Każdy może włączyć kampanię pod nazwą Twojej firmy, zgodnie z polityka Google Ads.
Opinia Google nt. znaki towarowe jako słowa kluczowe
Nie badamy ani nie ograniczamy używania znaków towarowych jako słów kluczowych.
Twoja konkurencja nigdy jednak nie wygra z Tobą w Google Ads. Twoja strona dla Twojego brandu zawsze będzie mieć wyższy wynik jakości (Quality Score oraz AdRank) i wyższą pozycję/
Jeśli będziesz prowadzić reklamę brand, to jedyne co konkurencja może zrobić, to zaoferować za kliknięcia bardzo wysokie stawki, co poprostu ekonomicznie nie będzie opłacalne.
Reklama pozwala sprawdzić kto prowadzi kampanię pod Twoim brandem.
Dowiesz się dokładnie jakie domeny biorą udział w akcjach.
Kampania Brand ze względu na wysoki wynik jakości ma wysoki CTR (współczynnik klikalności), który konwertuje klientów.
Zwiększa to ocenę jakości całego konta, podnosząc Quality Score oraz RankAd.
Google po prostu obliczy, że klient znalazł to czego szukał. Kliknął w Twoją reklamę i został na stronie, dodatkowo mógł zrealizować zdefiniowany cel np. wypełnił formularz.
Przykładowa uproszczona statystyka
Im wyższy CTR – tym tańszy koszt za jedno kliknięcie oraz wyższa pozycja reklamy.
Dodając słowo kluczowe brand do Twojego konta Google Ads, stwórz osobną kampanię.
Kampania to powinna być skonfigurowana tylko dla Twojego słowa kluczowe brandowego.
Nie dodawaj słowa brandowego do innych reklam, ponieważ narażasz się na obniżenie CTR i wzrost kosztów za kliknięcie.
Google Ads pozwala podłączyć pod daną reklamę dowolną stronę.
Dzięki Google Ads w ciągu kilku sekund możesz przekierować Twoich potencjalnych klientów na specjalnie przygotowaną stronę z promocyjną ofertą.
Chcesz zrobić promocję świąteczną? Wystarczy przygotować reklamę i wstawić link do strony opisującej promocję.
Nie wymaga to zmienianiania strony głównej oraz oczekiwania na przeindeksowanie jej w wynikach wyszukiwania.
Chcesz sprawdzić, która wersja strony lepiej zdobywa klientów, również możesz dokonać tego dzięki Google Ads, wstawiając dwa różne linki do stron i mierząc ich wyniki.
Założyłeś firmę, nie masz jeszcze strony internetowej.
Zacząłeś się reklamować np. na Facebook-u, w reklamie używasz nazwy Twojej firmy.
Osoby, które będą Cię szukać użyją nazwy Twojej firmy, ale w wyszukiwarce Google.
Dzięki reklamie brandowej znajdą Twoją firmę oraz kontakt do niej. Dodatkowo zakładając wizytówkę Google Moja Firma, otrzymasz darmową prostą stronę.
Przykład prostej wizytówki Google Moja Firma https://setiapl.business.site/
Twój klient szukając Twojej firmy wpisuje setia google ads
Konkurencja reklamuje sie pod słowem google ads.
Ich reklama wyświetli się pod słowami:
Prowadząc kampanię brandową masz pewność, że pod słowem setia google ads, Twoja firma będzie na pozycji pierwszej.
Komórki ze względu na małą wielkość ekranu, w pierwszej kolejności wyświetlają reklamy z Google Ads.
Dopiero przewijając ekran można dotrzeć do bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Twój potencjalny klient nawet nie zauważy Twojego wyniku w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Szukający klikają w wyniki płatne myśląc, że to wyniki organiczne Twojej firmy.
Jeśli prowadzisz kampanię brandową, to szukający klikną w Twoją stronę.
Jeśli nie prowadziszreklamy brandowej to odwiedzający klikną w stronę Twojej konkurencji, myśląc że to Twoja strona.
Ciągłe zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania prowadzą do tego, że szukający nie jest w stanie odróżnić wyników płatnych od wyników organicznych w Google.
“More than 50 percent of people between the ages of 18–34 can’t differentiate between an ad and an organic result on Google. To maximize this percentage, Google is always testing to find ad visuals that blend in best with organic results.”
Google Ads pozwala skonfigurować kampanię brandową z dodatkiem: rozszerzenia połączeń.
Jeśli podasz numer telefonu, to bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w sekcji reklamy pojawi się dodatkowy przycisk.
Zadzwoń pod numer 608 310 139
Klient nie musi nawet wchodzić na Twoją stronę, żeby zadzwonić do firmy.
Przycisk występuje na komórkach i jest klikalny.
Jak Google wyświetla Twoje reklamy:
Dobrze zbudowana reklama brandowa, może zająć:
Dodając do tego Google Moja Firma, brandowy wynik w Google może wyglądać tak:
CPC – czyli Koszt za kliknięcie (Cost Per Click) jest dokładną kwotą, którą płacisz za kliknięcie.
Co wpływa na CPC:
G8VIiztIUkQn92a2