Meta tag to znacznik HTML, który jest umieszczany w sekcji head strony internetowej i służy do opisu treści oraz konfiguracji strony. Meta tagi są ważne dla pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych (SEO).
Przykładowy meta tag z opisem strony:
<meta name="description" content="Ta strona internetowa zawiera informacje o produktach firmy XYZ.">
Meta tagi mogą również służyć do określenia następujących informacji:
Ważne jest, aby uzupełnić meta tagi w odpowiedni sposób, ponieważ służą one do prezentowania strony w wynikach wyszukiwania. Prawidłowo uzupełnione meta tagi mogą zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach, co przyczyni się do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.
Przykład meta tagu, który można umieścić w sekcji head strony internetowej, może wyglądać następująco:
<head>
<title>Strona internetowa firmy XYZ</title>
<meta name="description" content="Ta strona internetowa zawiera informacje o produktach firmy XYZ oraz oferowanych usługach.">
<meta name="keywords" content="firma XYZ, produkty, usługi, pozycjonowanie, SEO">
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
</head>
W powyższym przykładzie zastosowano następujące meta tagi:
Ważne jest, aby uzupełnić meta tagi w odpowiedni sposób, ponieważ służą one do prezentowania strony w wynikach wyszukiwania. Prawidłowo uzupełnione meta tagi mogą zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach, co przyczyni
Meta tag sprawdzenie poprawności i kompletności meta tagów na stronie internetowej. Narzędzie to analizuje kod HTML strony i wykrywa wszystkie meta tagi, które znajdują się w sekcji head.
Przykładem takiego narzędzia jest „Meta Tag Analyzer” lub „Google Search Console” pozwala na sprawdzenie poprawności meta tagów, jak również pomaga w identyfikacji problemów związanych z indeksowaniem strony przez wyszukiwarki.
Korzystanie z narzędzia do sprawdzenia meta tagów pozwala na:
Poprawnie uzupełnione meta tagi mogą przyczynić się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego też, ważne jest, aby regularnie sprawdzać meta tagi na stronie internetowej oraz uzupełniać je, jeśli jest to konieczne.